توسط نشر سِكویا؛

الفبا در تبعید چاپ شد

الفبا در تبعید چاپ شد

پرسی بلاگ: کتاب الفبا در تبعید نوشته روشنا جهانگیرفام با ویرایش صادق دو پیکر توسط نشر سِکویا منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «الفبا در تبعید» نوشته روشنا جهانگیرفام بتازگی توسط نشر سِکویا منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب واکاوی تجربه زیسته معلمان زن مهاجر افغانستانی از چالش های شغلی در جامعه میزبان است.
«الفبا در تبعید» پایان نامه کارشناسی ارشد نویسنده اش در رشته جامعه شناسی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور مرکز پرند با عنوان «واکاوی تجربه زیسته معلمان زن مهاجر افغانستانی از چالش های شغلی در جامعه میزبان (مطالعه موردی معلمان زن شاغل در مدارس خودگردان)» است.
نویسنده کتاب پیش رو می گوید تحصیل کودکان، بعد از امنیت یکی از دغدغه های همیشگی مهاجران ساکن در ایران از گذشته های دور تا به امروز بوده است. علی رغم مشکلات بی شماری که در راه آموزش مهاجران افغانستانی وجود دارد خیلی از مدارس خودگردان به همت خیرین افغانستانی و ایرانی راه اندازی شده است تا این دغدغه مهم را برای مهاجران رفع کند.
مولف «الفبا در تبعید» معتقد می باشد معلمان خصوصاً معلمان زن این مدارس به عنوان بازوی اصلی تعلیم و تربیت در مدارس نقش کلیدی و مؤثری را بواسطه ارتباط مستمر و مستقیم با دانش آموزان به عهده دارند، معلمانی که عمدتا خود از مهاجران افغانستانی هستند که در ایران تحصیل و زندگی کرده و با شرایط، فرهنگ و آداب و رسوم کشور آشنا هستند و علاوه بر مسائل و مشکلات شغلی و خانوادگی که مشمول زنان شاغل می شود، با مشکلات و مسائل بسیاری به جهت محتوای درسی، انتخاب نوع و شیوه تدریس به دانش آموزان اتباع و پذیرش کودکانی که فاقد مدارک قانونی اقامت بوده و عمدتا دارای خانواده هایی به نسبت محروم تر می باشند، مواجهند.


منبع:

1403/05/02
12:05:39
5.0 / 5
244
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لینک دوستان پرسی بلاگ
پرسی بلاگ