توسط انتشارات نیستان انجام شد؛

یک سفرنامه اربعینی به چاپ دوم رسید

یک سفرنامه اربعینی به چاپ دوم رسید

به گزارش پرسی بلاگ، کتاب دل به عشقت مبتلا شد نوشته محمد آقاسی توسط انتشارات نیستان به چاپ دوم رسید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» نوشته محمد آقاسی اخیرا توسط انتشارات نیستان به چاپ دوم رسیده است. این کتاب سفرنامه نویسنده از پیاده روی اربعین حسینی (ع) است.
آقاسی در متن این کتاب شرحی مختصر از سفر خود به کشور عراق بازگو کرده است؛ سفری که بیشتر از هر چیز نمایشی است از تسلیم، شوق و شگفتی موجود در این سفر و سرزمین. وی در هر بخش از این کتاب که ۵۴ صفحه دارد، تلاش کرده گزارشی کوتاه از رفتارهای اجتماعی و فردی مردم حاضر در این سفر عرضه کند؛ گزارشی که به تأیید او نوعی پدیده شناسی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.
همچنین نویسنده کوشیده به حاشیه های این سفر بپردازد و گزارشی از رفتارهای مردمی و هم اتفاقات اجتماعی به خواننده عرضه نماید. حاشیه های این سفر در این کتاب از همان ابتدای سفر و در راه رسیدن به فرودگاه آغاز و تا پایان سفر ادامه دارد.
بنابراین خواننده در این کتاب مطالبی همچون چگونگی سفر، پیمودن مسیر، مواجهه با ایرانیان و عراقی ها و رفتارهای آنها را مطالعه می کند.
در بخشی از مقدمه نویسنده می خوانیم:

سخن گفتن از این سفر، به بیان آوردن تجربه ای است که تا خود فرد بدان نرسد خیلی از موارد را به سادگی نمی تواند قبول کند و به همین دلیل از ابتدا این قبیل حرف ها به مرحله بیان نمی رسد. اما نمی توان از تجربیات فرامادی هم نگفت و به سادگی از آن گذشت. سخن از تجربه های معنوی و دینی نیست.
سخن از مواردی است چون ایثار و دل گسستن و خصائل انسانی که اینروزها کم و کمتر شده و ما هم بدان کمتر پرداخته ایم. سخن از زیبایی هایی است که میان جماعت انبوهی از انسان ها در عصر قحطی انسان و انسانیت رخ عیان نموده و از کنار آن به سادگی عبورکرده ایم.
نسخه صوتی این کتاب هم به مدت دوساعت و شش دقیقه با صدای نویسنده کتاب توسط همین انتشارات روانه بازار نشر شده است.


منبع:

1403/05/27
10:21:14
5.0 / 5
184
تگهای خبر: اجتماعی , انسانی , بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
لینک دوستان پرسی بلاگ
پرسی بلاگ