توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛

كتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی منتشر گردید

كتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی منتشر گردید

کتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی تألیف کریستین فوکس با ترجمه حسین بصیریان جهرمی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر گردید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی» تألیف کریستین فوکس اخیرا با ترجمه حسین بصیریان جهرمی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انتشار یافته است. نویسنده این کتاب کریستین فوکس، استاد دپارتمان ارتباطات و رسانه دانشگاه وست مینستر است که تا حالا بیش از ۲۰ کتاب در حوزه‌ی مطالعات انتقادی، ارتباطات و رسانه منتشر نموده است. اما کتاب اخیر او، «رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی» بیش از سایر آثار او مورد توجه قرار گرفته و تا حالا بیش از ۲۲۹۰ بار در منابع علمی انگیسی زبان به این کتاب ارجاع شده و از این لحاظ پراستنادترین کتاب کریستین فوکس است. مترجم این کتاب حسین بصیریان جهرمی است که قبل از آن ترجمه کتاب «قدرت ارتباطات» (مانوئل کاستلز) از طرف وی در پژوهشگاه انتشار یافته است. کتاب «رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی» چارچوبی نظری را برای فهم انتقادی رسانه های اجتماعی مطرح می کند که بر اساس آن، بستررسانه های اجتماعی در موضوع هایی همچون فرهنگ مشارکتی، قدرت ارتباطات، اقتصاد سیاسی، اخلاق سیاسی، نظارت و حریم خصوصی، مردم سالاری و حوزه‌ی عمومی، نظام سرمایه داری دیجیتال، ایدئولوژی و مبارزات اجتماعی، استثمار و بردگی اینترنتی و… به نقد وچالش کشیده شده است. تلاش غایی نویسنده کتاب بر آنست که مدلول و درک جدیدی از جامعه جویی اجتماعی ورسانه های اجتماعی ارائه دهد؛ برای اینکه معتقد می باشد انسان ها اساساً موجوداتی جامعه جو و اجتماعی هستند و حیات و هستی آنها مستلزم همکاری با یکدیگر است. کتاب «رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی» مهارت های تفکر انتقادی و فهم نظریه انتقادی را در عصر رسانه های دیجیتال تقویت می کند. این کتاب همین طور کمک می نماید تا در مورد چگونگی به کارگیری شیوه های جایگزین رسانه های اجتماعی که درصدد نفی جهان ایدئولوژیک و پرخاشگر رسانه های اجتماعی پوپولیستی است، بیندیشیم. نویسنده این کتاب در مقدمه ای که بر ترجمه فارسی این اثر نگاشته بااشاره به اینکه تحلیل رسانه های اجتماعی در ایران نیازمند درنظرگرفتن خاصیت های جامعه ایرانی است، تاکید می کند این کتاب تلاش دارد تا الهام بخش چنین تحلیل هایی باشد. این کتاب در ۱۲ فصل تدوین شده است که عناوین آن به این شرح است: ۱. منظور از خوانش انتقادیِ رسانه های اجتماعی چیست؟ ۲. رسانه های اجتماعی و کلان داده ها چیستند؟ ۳. رسانه های اجتماعی به مثابه فرهنگ مشارکتی ۴. رسانه های اجتماعی و قدرت ارتباطات ۵. قدرت و اقتصاد سیاسی رسانه های اجتماعی ۶. گوگل: موتور جست وجوی خیر یا شر؟ ۷. فیس بوک: نظارت در عصر ادوارداسنودن ۸. توییترو مردم سالاری: یک حوزه عمومی جدید؟ ۹. وایبو: قدرت، ایدئولوژی و مبارزات اجتماعی در سرمایه داری چینی ۱۰. اِیربی. ان. بیو اوبر: اقتصاد سیاسی در بسترهای اشتراک گذاری (پلتفرم های تسهیمی) برخط (آن لاین) ۱۱. ویکی پدیا: شکلی از مردم سالاری جدید در کار مبتنی بر همکاری و تولید؟ ۱۲. نتیجه گیری: رسانه های اجتماعی وجایگزین های آن ها؛ به سمت یک رسانه اجتماعی واقعی کتاب «رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی» با بهای ۵۵ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

1399/10/26
23:15:03
0.0 / 5
1248
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , بازار , ترجمه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ