فردا چهارشنبه؛

نشست ادبی زیبایی شناسی در شعر شهریار برگزار می گردد

نشست ادبی زیبایی شناسی در شعر شهریار برگزار می گردد

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، نشست ادبی زیبایی شناسی در شعر شهریار بمناسبت روز شعر و ادبیات فارسی، فردا چهارشنبه 28 شهریور در فرهنگسرای رسانه برگزار می گردد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، نشست ادبی زیبایی شناسی در شعر شهریار به مناسبت روز شعر و ادبیات فارسی توسط کانون فرهنگی هنری و ادبی بینش فردا چهارشنبه ۲۸ شهریور در فرهنگسرای رسانه انجام می شود.
در این جلسه محمد سماوات به عنوان دبیر کانون بینش و نیلوفر عبدالهی سخنران این ویژه برنامه خواهند بود. اجرای موسیقی زنده و شعر خوانی از برنامه جانبی این جلسه محسوب می شود.
سیّد محمّدحسین بهجت تبریزی (۱۱ دی ۱۲۸۵ – ۲۷ شهریور ۱۳۶۷) متخلص به شهریار، شاعر ایرانی بود که به زبان های فارسی و ترکی آذربایجانی شعر سروده است. شهریار در سرودن گونه های دگرسان شعر مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی تسلط کامل داشت. خیلی از اشعار شهریار به فارسی و زبان ترکی آذربایجانی جزء آثار ماندگار این زبان هاست. منظومه حیدربابایه سلام که در سالهای ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۰ سروده شده است، از مهم ترین آثار ادبی ترکی آذربایجانی شناخته می شود. شهریار علاوه برشعر، در سه تار نیز سابقه استادی داشته است.
نشست زیبایی شناسی در شعر شهریار چهارشنبه ۲۸ شهریور از ساعت ۱۴ با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه واقع در پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری میدان قبا جنب آتش نشانی انجام می شود.


منبع:

1403/06/28
11:06:58
5.0 / 5
14
تگهای خبر: آثار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
لینک دوستان پرسی بلاگ
پرسی بلاگ