كوه فر با پرسی بلاگ مطرح كرد؛

ساخت یک نمایشگاه برای روایتگری فرهنگ مقاومت

ساخت یک نمایشگاه برای روایتگری فرهنگ مقاومت

به گزارش پرسی بلاگ، مدیر اجرایی نمایشگاه سرزمین مقاومت می گوید این رویداد که روایتگر فرهنگ، تمدن و روحیه مقاومت کشورهای محور مقاومت، در سایت نمایشگاهی برج میلاد درحال ساخت است.



علیرضا کوه فر مدیر اجرایی نمایشگاه سرزمین مقاومت، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایشگاه روایتگر فرهنگ، تمدن و روحیه مقاومت کشورهای محور مقاومت است که در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در برج میلاد درحال ساخت است. به اسم سرزمین مقاومت می خواهیم کشورهای حوزه مقاومت را با محوریت کشور فلسطین معرفی و به نمایش بگذاریم. یعنی کشورهایی که حامی فلسطین و در حوزه مقاومت دارای تاریخ و تمدن هستند.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه سرزمین مقاومت، دکور کشورها را با نگاه تمدنی اجرا کردیم. همینطور دکور کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن در اطراف فلسطین قرار دادیم. نماد فلسطین را با دکوری از مسجدالاقصی نشان داده ایم. برای کشور سوریه نماد قلعه پالمیرا، برای کشور عراق قلعه بابل، برای کشور لبنان «بعلبک» و برای کشور یمن قلعه «ردا» را بعنوان نماد انتخاب کردیم.
مدیر اجرایی نمایشگاه سرزمین مقاومت در ادامه اظهار داشت: داخل هر کشور تلاش کرده ایم بازار سنتی، آداب و رسوم، خوراکی ها و موسیقی هایش را معرفی نماییم. همینطور در فضای داخلی تصاویری از تاریخ معاصر آن کشور به همراه تاریخ مقاومتش قابل مشاهده می باشد. در نمایش تصاویر از تکنیک «3DMap» یا «تونل های تصویری» بهره برده کرده ایم. یعنی بازدیدکنندگان وارد این تونل می شوند و در مدت زمانی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قصه ای به صورت تصویری از آن کشور را مشاهده می کنند. برای کشور سوریه بخشی از فضا به حرم حضرت زینب(س) اختصاص داده شده است که زیارت مجازی را برای آن بخش در نظر گرفته ایم. به این صورت که بازدیدکنندگان می توانند با عینک VR این زیارت را به صورت مجازی انجام دهند.

کوه فر اظهار داشت: اتاقی به نام اتاق هولوگرام در این نمایشگاه ساخته شده که بازدیدکنندگان به صورت مجازی وارد این اتاق می شوند و در آن لحظه تصویر سخنگوی حماس به صورت مجازی برای بازدیدکننده ظاهر می شود و سخنگوی حماس در ادامه به واسطه هولوگرم انسانی هوش مصنوعی پاسخگوی پرسش های آنها در مورد فلسطین است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه استیج مرکزی تدارک دیده شده است و هر شب یک خواننده و مداح ایرانی بنا بمناسبت های ویژه همچون محرم به اجرای برنامه می پردازند. این برنامه ها تا پایان شهریور ادامه دارد.
مدیر اجرای نمایشگاه سرزمین مقاومت در انتها اظهار داشت: نمایشگاه سرزمین مقاومت ۳۱ تیرماه افتتاح می گردد و هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان است. بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه مجانی است اما برای حضور در قسمتهایی همچون کنسرت ها باید حتما در سایت برج میلاد ثبت نام انجام بگیرد که این امر با دریافت مبلغی محقق می شود. نمایشگاه سرزمین مقاومت در فضای ۱۰ هزار متر مربع برای اولین بار به نمایش کشورهای حوزه مقاومت می پردازد. تا کنون چنین نمایشگاه با چنین وسعتی در ایران نداشتیم. این نمایشگاه تا پایان شهریور ماه درحال برگزاری خواهد بود و بنا به تدبیر مدیران شهرداری امکان دارد که تمدید شود که در صورت تمدید آنرا توسعه خواهیم داد.


منبع:

1403/04/17
13:07:08
5.0 / 5
210
تگهای خبر: انسانی , بازار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لینک دوستان پرسی بلاگ
پرسی بلاگ