توكلی زاده خبر داد؛

شروع سرزمین تمدن ها با حضور ۶۰ متخصص در قالب ۸ کارگروه

شروع سرزمین تمدن ها با حضور ۶۰ متخصص در قالب ۸ کارگروه

به گزارش پرسی بلاگ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: مجموعه سرزمین تمدن ها با حضور 60 متخصص در قالب 8 کارگروه فعالیت خودرا در تهران شروع کرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آئین تجلیل از خبرنگاران حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید، با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در آگاهی بخشی به جامعه اظهار داشت: اگر تلاش ها و کارها و اقدامات انجام شده و درحال انجام توسط خبرنگاران در رسانه ها بازتاب پیدا نکند بدون شک به اهدافی که دنبال می نماییم نمی رسیم.
وی اضافه کرد: رسانه امروز در مقایسه با گذشته پوشش، تکثر، تنوع و کیفیت بیشتری پیدا کرده است و از یک سویه بودن وارد مرحله مونولوگ شده است. با اینحال برای رساندن پیام به مخاطب به علت انتخابگری مخاطب جهت استفاده از پیام با سختی زیادی رو به رو هستیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبرنگار را یک هنرمند و خبرنگاری را یک هنر دانست که برخی اصحاب رسانه از آن به خوبی بهره برداری می کنند دانست و اظهار داشت: اصحاب رسانه قادرند یک خبر را تبدیل به جریان رسانه ای کنند و می توانند یک خبر را از دیوارکشی ها و دسته بندی های مرسوم خارج کنند. خبرنگاران می توانند گونه ای از محتوا را تولید کنند که مخاطب بدنبال آن باشد و این یک هنر است.

وی به دسته بندی های موجود در عرصه خبر و گزارش اشاره نمود و با اشاره به اینکه هر گونه از دسته های خبری مخاطب خاص خودرا دارد، افزود: محتوای طنز است که تقریباً همه مخاطبان آنرا دست به دست می کنند و دایره وسیعی از مخاطب را در بر می گیرد و بدین سبب با درون مایه طنز می توان خیلی از پیام ها را به مخاطب منتقل کرد.
توکلی زاده اظهار داشت: موضوعی که با طنز آمیخته می شود و شیرین می کند سبب گردش محتوا می شود و بدین سبب باید از اینگونه تولید محتوا بیشتر استفاده گردد.
وی با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس رویدادهای شهرداری تهران در ۳۵ ماه گذشته، اظهار داشت: خیلی از رسانه ها در طول این مدت به تبیین، پرسشگری، نقد و انعکاس رویدادهای شهرداری اهتمام داشتند. نقدها و مطالبه گری ها کمک کرد جایی که اشتباه رفتیم را اصلاح و راهی که درست رفتیم را تقویت نماییم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عملکرد این معاونت در دوره فعلی مدیریت شهری اشاره نمود و با تبیین این عملکرد اظهار داشت: شهرداری تهران هم اکنون و در این ایام، در عرصه فرهنگی و اجتماعی ۵ ابرپروژه را با جنسی متفاوت از دیگر پروژه های بزرگ شهری تعریف کرده است که به صورت همزمان درحال اجرا دارد.
وی سرزمین تمدن ها را یکی از این ابرپروژه ها دانست و اضافه کرد: مجموعه سرزمین تمدن ها با حضور ۶۰ متخصص در قالب ۸ کارگروه فعالیت خودرا برای راه اندازی پارک موضوعی در تهران شروع کرد.
توکلی زاده اظهار داشت: یکی از اشکالات ما در عرصه اجتماعی و فرهنگی با آن رو به رو بودیم این بود که در عرصه شادی و ساخت پارک همچنان به روال گذشته عمل می کردیم و شهربازی هایی را می ساختیم که نیازهای امروز را تامین نمی کرد.

وی اضافه کرد: خیلی از کشورها دیگر چنین شهربازی هایی را نمی سازند و بدنبال پارک موضوعی رفته اند. ساخت پارک های موضوعی قدمتی ۸۰ ساله در جهان دارد. گرچه در ایران برخی پارک های موضوعی وجود دارد اما موضوعات آن کپی برداری شده است و مبتنی بر فرهنگ ما نیست.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به سابقه ساخت پارک موضوعی بوستان کتاب اشاره و با اشاره به اینکه از تجربه پژوهشگران و افراد درگیر در ساخت این پروژه در سرزمین تمدن ها استفاده شده است، اظهار داشت: پارک های تمدنی در دنیا متداول می باشد در پارک های موضوعی کار حرفه ای صورت می گیرد. این پارک ها برمبنای یک سناریو طراحی و رویدادهایی در آن پیش بینی می شود تا در ذهن مخاطب اثربگذارد.
وی بهره گیری از لوکیشن اصلی با روایت خوب و دقیق منجر به تحول بازدید کنندگان از چنین پارک های موضوعی می شود، افزود: در آمریکا تا مدت ها مهمانان این کشور را برای آشنایی با عناوینی که دارند به دیزنی لند می برند یا در فرانسه به پارک موضوعی می برند که شامل کاراکتر و شخصیت و داستان بود. ما در ایران نیز در سرزمین تمدن ها به حوزه تمدنی ورود کردیم و با کمک هنرمندان سعی کردیم رویدادها و مطالبی را با پیوست مقاومت و محرم طراحی و اجرا نماییم.
توکلی زاده با اشاره به اینکه اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی با استفاده از آداب و سنن ایرانی-اسلامی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: موضوعات مختلفی مانند آئین های ملل، نوروز و غیره را در بوستان لاله برگزار کردیم. رویداد نوروز پدیده ای است که در جامعه ما پیوست اجتماعی بوجود می آورد و برای ما نعمت است. نوروز سبب شادی و نشاط جامعه ما می شود و بدین سبب برای نوروز و اقوام در نوروزگاه ها طراحی خاصی انجام و سعی کردیم این طراحی و اجرای آن به صورت فاخر صورت گیرد تا گنجینه ای باارزش در پایتخت در این عرصه شکل بگیرد.
وی با تأکید بر این که سعی کردیم حوزه نوروز را به عنوان دیپلماسی فرهنگی در عرصه ملل مورد توجه بیشتری قرار دهیم، اظهار داشت: نوروز یکی از ابعاد زبان فارسی است و برخی کشورهای حوزه تمدنی زبان فارسی دارای آیین های ارزشمندی در نوروز هستند و کوشیدیم آیین های نوروز ملل را اجرا نماییم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزاری شهر شهدا، رمضان شهر و برخی دیگر از آیین های اجتماعی و فرهنگی را از دیگر اقدامات مدیریت شهری برشمرد و به برگزاری رویداد محرم شهر در میدان آزادی اشاره نمود و اظهار داشت: ما تجربه متفاوتی را در محرم شهر داریم. کوشیدیم خلق رویدادی نماییم که دسترسی مردم با سلایق مختلف به آن بیشتر باشد.

وی اضافه کرد: محیط خیابان و شهر برای مردم جذاب است. در کشورهای دیگر جشن های خیابانی با استقبال زیادی رو به رو می شود و ما این مدل از برگزاری مراسم های خیابانی را با انطباق موضوعات فرهنگی و اجتماعی خودمان توسعه دادیم و رویدادهایی مانند مهمانی ۱۰ کیلومتری و امام رضایی ها را برگزار کردیم.
توکلی زاده اظهار داشت: خیابان برای ما در رویدادهای فرهنگی هویت جدیدی را به وجود آورده است. رویداد محرم شهر نیز یک رویداد ملی و فراملی است. بدین جهت سعی کردیم میدان آزادی را به عنوان محور برگزاری این رویداد انتخاب نماییم تا رفت و آمد در میدان آزادی افزایش و لطمه ها در این محدوده کم شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه با اجرای رویداد محرم شهر، میدان آزادی شاهد صحنه های زیبایی از حضور خانواده ها در این مکان است، توضیح داد: یکی از جنبه های رویداد محرم شهر که در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شده است موضوع حضور خانوادگی مردم در میدان آزادی است. حالا خیلی از خانواده ها که تا قبل از این به میدان آزادی نمی آمدند، با حضور در میدان آزادی اوقات فراغت خودرا در سایه امنیت و برنامه های فرهنگی اجرا شده در میدان سپری می کنند و مهمست که به این وجه از برگزاری رویداد محرم شهر نیز در رسانه ها پرداخته شود.
در پایان این مراسم خبرنگاران و اصحاب رسانه از مجموعه سرزمین تمدن ها بازدید و از تلاش فعالان رسانه در عرصه اجتماعی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.


منبع:

1403/05/19
12:10:36
5.0 / 5
217
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , شهرداری , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
لینک دوستان پرسی بلاگ
پرسی بلاگ