یك هفته با كتاب؛

انتشار فراخوان دو جشنواره ادبی و وخامت حال محمدعلی بهمنی

انتشار فراخوان دو جشنواره ادبی و وخامت حال محمدعلی بهمنی

پرسی بلاگ: انتشار فراخوان دو جشنواره ادبی و وخامت حال جسمی محمدعلی بهمنی شاعر غزلسرا و انتقالش به بیمارستان ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب و نشر در هفته ای هستند که گذشت.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی ۶ خبر مهم پرداخته ایم.
حال ناخوش محمدعلی بهمنی و انتصاب رییس بیست وششمین جشنواره قصه گویی همچون عناوین مهم اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.
همچنین انتشار دو فراخوان جشنواره قصه گویی و خاتم به همراه تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه خودنویس و شروع به کار نمایشگاه کتاب اقراء در افغانستان از دیگر اخبار مهمی هستند که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.

مشروح این گزارش را در ادامه می خوانید:

انتصاب رییس بیست وششمین جشنواره قصه گویی

امد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری خردسالان و نوجوانان در حکمی فرهاد فلاح را به عنوان رییس بیست وششمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری خردسالان و نوجوانان منصوب نمود.

انتشار فراخوان جشنواره قصه گویی

فراخوان بیست وششمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری خردسالان و نوجوانان با شعار «راز قصه ها، ساز زندگیست» منتشر گردید.
این رویداد با رویکرد شناخت و تعمیم قصه های عامیانه ایران و قصه های جهان به سبک زندگی ایران معاصر، بر آنست تا گفتمانی جدی در عرصه ی روایت گری شفاهی ادامه دهد و مبنی بر تجربه های گذشته فرصت هایی جدید در عرصه ی قصه گویی فراهم آورد.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب اقراء در افغانستان

نمایشگاه کتاب اقراء (بخوان) از ۸ تا ۱۰ برج اسد معادل مرداد ۱۴۰۳ در پارک شهر نو کابل اجرا شد. در این نمایشگاه کوچک که با هماهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ و شهرداری کابل برپا شد و اسپانسر اصلی آن شرکت رنگ سازی افغان فیضی بود، حدود ۳ هزار جلد کتاب با قیمت مناسب ارائه شد.
پس از این رویداد، شهرداری کابل اعلام نمود که مقرر است در دیگر محلهای عمومی و پارک ها نیز چنین نمایشگاه های کتابی اجرا شود.

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه خودنویس

سیده عذرا موسوی دبیر پنجمین دوره مسابقه داستان نویسی خودنویس با بیان تمدید مهلت ارسال آثار جهت شرکت در مسابقه داستان نویسی خودنویس: گفت به سبب درخواست متقاضیان (به علت شرکت در راهپیمایی اربعین) و با بررسی های انجام شده از جانب داوران، مهلت شرکت در این مسابقه تا تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳ تمدید گردید.

انتشار فراخوان جشنواره خاتم

فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم توسط دبیرخانه این رویداد منتشر گردید.
این فراخوان، با حضور علی اکبر اشعری، رییس جشنواره خاتم، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری خردسالان و نوجوانان، محمدرضا شرفی خبوشان دبیرعلمی جشنواره و تعدادی از نویسندگان در مرکز آفرینش های ادبی هنری کانون پرورش فکری خردسالان و نوجوانان رونمایی گردید.
حال ناخوش محمدعلی بهمنی
محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرا که مدتی قبل از بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شده بود باردیگر به بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.
بهمنی چهارشنبه شب ۳۱ مرداد سکته مغزی شدیدی داشت و به بیمارستان منتقل شد.
طبق گفته اطرافیان بهمنی، وی هم اکنون وضعیت رضایت بخشی ندارد و در کما به سر می برد.

1403/06/03
10:14:31
5.0 / 5
179
تگهای خبر: آثار , بیمارستان , بین المللی , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
لینک دوستان پرسی بلاگ
پرسی بلاگ