رئیس بنیاد شهید:

تمدید واردات خودرو برای جانبازان در سال ۱۴۰۴

تمدید واردات خودرو برای جانبازان در سال ۱۴۰۴

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد در قانون 1404 تمدید گردید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سعید اوحدی عصر چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ در همایش تجلیل از جانبازان بصیر و همسران که در دهکده نشاط برگزار گردید، اضافه کرد: خودرو کوچک ترین حق شما است. بالاتر از ۱۰ جلسه با وزیر صمت در این خصوص صحبت کردم. باید از شرکت های خودرویی ضمانتنامه گرفته شود تا اجحافی در حق جانبازان نشود. یک کارگروه نیز از طرف بنیاد شهید و وزارت صمت برای نظارت بر واردات خودرو به وجود آمده است. وی با اعلان اینکه حق کارگزاری شرکت های وارد کننده خودرو از ۱۵ به ۱۰ درصد کم شد، اظهار داشت: روز گذشته در جلسه هیأت دولت که بودجه بررسی می شد، ارز برای واردات خودرو ایثارگران اختصاص داده شد. اوحدی افزود: در دولت قبل مقرر شده بود جانبازان بر طبق اولویت بطورمثال جانبازان ویژه، ۷۰ درصد و بعد جانبازان ۵۰ درصد از خودرو های وارداتی بهره مند شوند اما تصور کردیم، می خواهند زرنگی کنند به این علت اولویت برداشته شد و جانبازان ۵۰ درصد به بالا می توانند از این حق قانونی خود بهره مند شوند.

حق پرستاری باردیگر برقرار می شود

در این همایش برخی جانبازان از جای خود بلند شدند و سوالاتی درباره ی اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران، تبدیل وضعیت قراردادها، استخدام و بیمه دی از رییس بنیاد شهید پرسیدند. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره ی اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران اظهار داشت: کارگروهی در بنیاد شهید به وجود آمده تا برنامه ها و قوانین مورد نظر را تجمیع و اصلاح نماییم. این کارگروه هفته ای سه جلسه برای لطمه شناسی قوانین و رفع آنها انجام می شود. اوحدی درباره ی حق پرستاری همسران و مادران و پدران شهدا گفت: در گذشته که یک دوره کوتاه در بنیاد شهید بودم حق پرستاری را برقرار کردم اما متأسفانه در دولت قبل بعضی ها ایرادات قانونی گرفتند و آنرا لغو کردند و قول داده ام این حق باردیگر برقرار و برای همیشه پایدار شود. وی در مورد بیمه دی نیز با اعلان اینکه بیمه دی باید ظرف ۴۸ ساعت به تعهدات خود عمل کند، اظهار داشت: همه مراکز درمانی نیروهای نظامی تا دو هفته دیگر طرف بیمه دی می شوند. اوحدی درباره ی استخدام و تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران نیز توضیح داد: تلاش می نماییم باردیگر آزمون استخدامی برای جانبازان ۷۰ درصد و فرزندان شهدا برگزار و استفساریه تبدیل وضعیت قرارداد ایثارگران و فرزندان شهدا در مجلس پیگیری شود. وی ادامه داد: جانبازان بصیر، تشکیلات دارند نماینده این تشکل یک جلسه برگزار کند تا حرف های این عزیزان را بشنویم.

خود را مقابل شما کوچک می بی نم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدا را شاهد می گیرم وقتی در جلسات سنگینی مثل این جلسه که جانبازان بصیر و همسرانشان هستند حاضر می شوم جز شرمندگی چیز دیگری نمی بی نم. به روح برادر شهیدم قسم می خورم، خدا آنقدر به شما عظمت داده که خودرا مقابل شما کوچک می بی نم. اوحدی اضافه کرد: آنقدر عظمت روحی شما بزرگ است که نمی خواستم در مورد مسائل مادی صحبت کنم. روز گذشته در جلسه دولت به وزرا عرض کردم چه چیزی می توانیم به ازای رشادت ایثارگران بدهیم تا ذره ای از آلام آنها کم نماییم. کسی را پیدا می کنید که بگوییم همه تهران را به تو می دهیم در ازایش چشمانت را می گیریم و یا قطع نخاع می شوی او قبول کند؟ والله کسی قبول نمی نماید. به فرزندان شهدا چه بدهیم که یک شب احساس پدر داشتن را حس کنند. به آزاده ای که در ۱۴ سالگی اسیر شد چه باید بدهیم تا عمر از دست رفته او بازگردد. وی افزود: در طول مسیر زندگی خداوند فرصت هایی را برای انسان در نظر می گیرد. گاهی این انتخاب به گونه ای سخت می شود که در مقام یک انتخاب و معامله ای قرار می گیرد. قانونمندی نظام خلقت اینطور است که هر چقدر انسان جایگاه، سرمایه و ارزش داشته باشد در مقابل معامله بزرگ تری قرار می گیرد. در عالم معنویت هم اینطور است، گاهی وقت ها انسان در جایگاه انتخاب قرار می گیرند. انسان های بزرگی در راه جنگ قرار گرفتند و بواسطه بزرگی که داشتند با خدا معامله کردند. هیچ اتفاقی پس از کربلا به عظمت و قداست و نورانیت دفاع مقدس نبوده است. اوحدی اشاره کرد: هیچ کسی توان معامله با شما را در این تجارت جز خدا نداشت. خداوند خودرا در مقابل عظمت معنوی شما قرار داد و خریدار ثروت شما شد. اگر چشم شما را گرفت بهای آن بهشتی است که خدا وعده داده تا در کنار سیدالشهدا (ع) قرار بگیرید. آنها که در دنیا تقوا کردند و چشم خودرا به روی مواهب خدا بستند خدا آنها را به سمت بهشت می کشاند تا حضرت سیدالشهدا (ع) را ببینند. آنها آنقدر محو حضرت می شوند که حاضر نمی شوند به بهشت بروند و خدا آنها را به سمت بهشت می کشاند. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: جانبازان بصیر ما به اوج معنویت رسیدند و خدا چشم سر آنها را گرفت و چشم دل آنها را روشن کرد. خجالت می کشم به میان شما بیایم که چشم دل دارید. شاید خدا با دعای شما به ما ترحم کند. خدا را قسم می دهم به پاره های تن شما که برای خدا خیلی قداست داشت، ذره ای از بصیرت دل شما را به ما عنایت کند. همسران جانبازان بصیر در مقابل شما سر تواضع فرود می آورم. شما عظمت روحی دارید و خدا چه سعادتی به شما داده است. انسانی که در مقابل جانبازان قرار گیرد همه گناهش ریخته می شود مثل زمانی که از مادر زاده شده است.


منبع:

1403/07/26
14:00:21
5.0 / 5
8
تگهای خبر: انسانی , خدمات , خرید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ