غلامی خبر داد؛

جشنواره ملی جماران طی روزهای ۴ و ۵ مرداد در تهران

جشنواره ملی جماران طی روزهای ۴ و ۵ مرداد در تهران

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، معاون راهبردی و گفتمان سازی بنیاد خاتم الاولیاء اظهار داشت: جشنواره ملی جماران، با رویکرد ظرفیت سازی حلقه های میانی در تاریخ 4 و 5 مرداد برای 700 نفر از فعالان فرهنگ مردمی در تهران انجام می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، جشنواره ملی جماران، با رویکرد ظرفیت سازی حلقه های میانی در تاریخ ۴ و ۵ مرداد برای ۷۰۰ نفر از فعالان فرهنگ مردمی از سراسر کشور در تهران انجام می شود.
سعید غلامی معاون راهبردی و گفتمان سازی بنیاد خاتم الاوصیاء در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر، توضیحاتی درباره ی این جشنواره ارائه کرد و اظهار داشت: پس از صدور بیانیه گام دوم از طرف رهبر انقلاب در سال ۹۷، ایشان در دیدار با دانشجویان در تاریخ ۱ خرداد ۹۸ به تبیین چگونگی حرکت جوانان برای تحقق اهداف گام دوم پرداختند.
وی اضافه کرد: جشنواره جماران مکانیزم و ساز و کاری است در امتداد فرمایشات رهبری. در این جشنواره که حدودا از یک سال پیش شروع شد، اصل رقابت بین مجموعه ها و افراد پیش ران و به تعبیر رهبر انقلاب حلقه های میانی است که قابلیت ایجاد و تکثیر گروههای خرد محلی را در سطح شهرستان های کشور دارند. این جشنواره به افراد و مجموعه هایی که توانستند برای ایجاد و تکثیر آن گرا ه های خرد محلی و مردمی فعالیت کنند می پردازد.

شیوه انتخاب برگزیدگان جشنواره

معاون راهبردی و گفتمان سازی بنیاد خاتم الاولیاء اظهار داشت: امروز و در مراسم اختتامیه این جشنواره مقرر است که از برگزیدگان و حلقه های میانی برتر هستند در سطح شهرستان ها تجلیل به عمل بیاید. چگونگی انتخاب، در یک پروسه ارزیابی تفصیلی از طرق یک سری ارزیابی ها قسمتی از این افراد انتخاب شدند. ما در استانهای مختلف حضور پیدا کردیم از نزدیک مصاحبه هایی انجام شد و شاهد کارهای عزیزان بودیم.
غلامی اظهار داشت: در گام اول طبیعتاً مثل همه جشنواره ها خودشان را معرفی کردند و اقداماتی که انجام داده بودند را منتقل کردند. پس از آن باتوجه به ارزیابی اولیه که انجام شد، حائزان خاصیت ها و معیارهای لازم انتخاب شدند. سپس ما حضور میدانی پیدا کردیم در استانهای مختلف، تحقیق کردیم، از نزدیک شاهد خروجی هایشان در سطح محلات و شهرستان ها بودیم؛ و در نهایت هشت تا از این نمونه ها در سطح کل کشور برگزیده شد.

فرصت خوب برای الگو نمایی فعالیت ها

وی در ادامه اظهار داشت: اولاً همین پیشرانه ها و حلقه میانی از تمامی شهرستان ها دعوت شدند در جشنواره جماران. ما از عمده شهرستان امروز مدعو داریم و یک فرصت بسیار خوبی است برای الگو نمایی کارهایی که این عزیزان داشتند. در آن جمع این هشت نمونه ارائه می شوند، تجزیه وتحلیل می شوند، و پس از ارائه و بررسی، تجلیل به عمل می آید.
ویمعاون راهبردی و گفتمان سازی بنیاد خاتم الاولیاء درباره ی حمایتهای بعدی از این افراد اظهار داشت: قسمتی از این حمایت ها، حمایت های مادی است که قراراست بصورت تشویقی انجام بشود. از جانب دیگر هم ما بوسیله ابزارهای رسانه ای و هنری کوشیدیم که الگوهایی که این عزیزان دنبال کردند را انشا الله بتوانیم منتقل نماییم به تمام کسانی که در کشور دارند کار می کنند. کارهای بسیار ساده و کم هزینه ای که قابلیت فراگیر شدن دارد و هر کسی کافیست فقط اراده کند به جهت اینکه در محله خودش و در شهرستان خودش، آنها که علاقمند هستند را جمع کند؛ بواسطه آنها گروه بسازد و حول آن مسائلی که در سطح شهر و محله خودش هست، اقدامی را انجام بدهد. در مسائل مختلف، در مسئله خانواده، در مسئله جمعیت و در انواع اقسام مسائلی که امروز در سطح کشور شاهدشان هستیم و جزو مسائل اساسی کشور محسوب می شوند.

شاخص ها و فعالیت ها در سایت جشنواره جماران

غلامی با این توضیح که هشت اثر برگزیده شده اند و بعد از جشنواره از آنها حمایت و بومی سازی می شود تا برمبنای آداب و رسوم به تکثیر و بهره برداری برسند، درباره ی طرح های نوی دیگر که در این فاصله ارائه شده اند اظهار داشت: یکی از کارهایی که در همین جشنواره هم انجام شده و در سایت جشنواره جماران هم هست این است. ما شاخص هایی را مد نظر داشتیم، به دو سه تا از این شاخص ها اشاره کردم؛ مثل آن راهکارهایی که قابلیت تکثیر و فراگیر شدن بیشتری دارد و خیلی منوط به این نیست که در یک جغرافیای خاصی باشد و در استانها قابلیت فراگیر شدن دارد، یا همین کم هزینه بودن یا حتی در جاهایی درآمدزایی و ساده بودن کارها و این که خیلی سنگین و پیچیده نباشند. کارهای دیگری هم که در این جشنواره برگزیده نشده، بوسیله خود سایت جماران تلاش شده که الگو نمایی بشود و معرفی شود؛ تا سایر علاقه مندان و عزیزانی دوست دارند کاری بکنند، ولی نمی دانند از کجا شروع بکنند و از چه طریقی اقدام بکنند، این نمونه کارها برایشان الهام بخش باشد تا انشا الله آنها هم بتوانند به این قطار حرکت جوانان در گام دوم انقلاب بپیوندند.


منبع:

1403/05/05
14:15:40
5.0 / 5
286
تگهای خبر: جشنواره , مراسم , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ