ادبیات دیگران؛

همسر پل آستر خاطراتش را از این نویسنده ثبت می کند

همسر پل آستر خاطراتش را از این نویسنده ثبت می کند

به گزارش پرسی بلاگ، سیری هاستوت درحال نوشتن کتابی در رابطه با همسرش پل آستر است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از گاردین، سیری هاستوت نویسنده آمریکایی درحال نوشتن کتابی در رابطه با خاطراتی است که از پل آستر نویسنده فقید مشهور دارد.
وی گفت تابحال ۱۲۰ صفحه از خاطرات خویش را در رابطه با زندگی با نویسنده «سه گانه نیویورک» نوشته و عنوان کتابش را هم «داستان های ارواح» گذاشته است.
هاستوت اخیرا در مصاحبه با «سایت آنلاین» آلمانی اظهار داشت: چند روز بعد از مرگ پل آغاز به نوشتن خاطراتی در رابطه با او کردم. آنرا «داستان های ارواح» نامیدم و ۱۲۰ صفحه دارم.
این نویسنده به گاردین هم اظهار داشت: بعد از دفن وی در گورستان گرین وود در بروکلین در ۳ می، آغاز به نوشتن خاطرات من و او، در رابطه با «ما» کردم و نوشتنش به این علت نبود که می خواستم این کتاب را بنویسم، بلکه نیاز فوری به نوشتن آن داشتم. اجبار به نوشتن بعد از مرگ یک فرد محبوب منحصر به من نمی گردد. (اخرین کتاب او با عنوان «مادران، پدران و دیگران» مجموعه ای از مقالاتی است که وی بعد از درگذشت مادرش نوشته است).
وی اضافه کرد: چیزی در رابطه با مرگ وجود دارد که انگیزه نوشتن را در نویسندگان بوجود می آورد. نوشتن در یک صفحه خالی با صحبت حضوری با شخصی متفاوت می باشد. چیزی در آن صفحه وجود دارد، آن فضای خالی، که صمیمیت بوجود می آورد چیزی که در گفتگوی زنده با یک انسان وجود ندارد.
این نویسنده ۶۹ ساله اضافه کرد: اظهار داشت: حالش خوب است و اضافه کرد: من برای شوهرم غصه می خورم، اما همانطور که همیشه به دوستان می گویم: من افسرده نیستم. اما می ترسم چون از زمانیکه او درگذشت، فقط در رابطه با سوگ و فقدان خوانده ام.
هاستوت امیدوار است تا اوائل سال آینده نگارش «داستان های ارواح» را به پایان برساند.
همسر پل آستر که در مینه سوتا به دنیا آمد، دارای مدرک دکترا از دانشگاه کلمبیا است. او بعد از انتشار نخستین رمان خود با عنوان «چشم بند» در سال ۱۹۹۲، به نوشتن رمان های گوناگونی همچون «آنچه دوست داشتم»، «تابستان بدون مردان» و «دنیای شعله ور» (که سال ۲۰۱۴ وارد لیست بلند جایزه من بوکر شد) ادامه داد. این دو نویسنده سال ۱۹۸۱ با هم آشنا شدند و سال بعد ازدواج کردند. آنها یک فرزند دختر دارند و تا زمان درگذشت آستر با هم در بروکلین، نیویورک زندگی می کردند.
پل آستر ۳۰ آوریل سال جاری در ۷۷ سالگی به علت عوارض ناشی از سرطان ریه دارفانی را وداع گفت.


منبع:

1403/07/28
09:32:26
5.0 / 5
31
تگهای خبر: آنلاین , كتاب , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ